ابراهيم نيكوكلام
نام شهید: ابراهيم
نام خانوادگی شهید: نيكوكلام
نام پدر : علي
محل تولد:دزفول
تاریخ تولد : 1336/05/01
وضعیت تاهل : مجرد
تاریخ شهادت : 1359/07/21
محل شهادت :
نحوه شهادت :توسط دشمن در جبهه
نام عملیات :
رمز عملیات :
محل دفن :گلزار شهدای شیخان
‫تصاویر‬
‫زندگی نامه
‫خاطرات‬
فیلم و صوت
وصیت نامه ‫
‫اسناد‬
‫دست نوشته‬
معرفی کتاب

                                                      بسمه تعالی

اسلام دین خون است برای فجار و هدایت است برای مردم دیگر .اولیای ما بی هراس خون دادند.

شهید ابراهیم نیکو کلام در سال 1339در قم به دنیا آمد. خانواده او یک خانواده کشاورز بود او در کودکی بسیار مذهبی و مبادی آداب شرع مقدس بود. او تحصیلاتش را تا دیپلم ادامه داد و همیشه در دروس خود موفق بود . و در همین حال به خودسازی اسلامی و انقلابی می پرداخت و در جلسات مذهبی شرکت می کرد . در زمانیکه انقلاب به لحظات شکوفائی خود نزدیک می شد او هم به همراه سایر اقشار ملت ایران سعی کرد که دین خود را نسبت به این انقلاب الهی ادا نماید. از خصوصیات اخلاقی او مهربانی فراوان با دوستان و پدر و مادر بود بطوریکه هیچ گاه دوستان او برخوردهای خوب او را از یاد نخواهند برد . به هر حال پس از انقلاب هم او شبها بهمراه سایر برادران به پاسداری می پرداخت . پس از شروع جنگ تحمیلی در همان اوان جنگ برای مبارزه با کفا صدامی به جنگ رفت چه به گفته اماممان این جنگ جنگ تمامی کفر با تمامی اسلام است . و پس از مدتی مبارزه با کفار در تاریخ 26/7/59 در جبهه دزفول بر اثر اصابت ترکش خمپاره مزدوران به لقاء الله پیوست .                                                  یادش جاودان باد.

 

 

الله اکبر                                                                                           خمینی رهبر

                                            بسمه تعالی                 

وصیتنامه:ابراهیم نیکوکلام                         فرزند:علی

 

 ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون و یقتلون وعدا علیه حقاًفی التوراه و النجیل و القرآن و من اوتی بعهده من الله فابتشروا ببیتکم الذی بایعلم به و ذالک هو الفوز العظیم .

خدا از مومنان جانها و مالهایشان را خرید (در مقابل این ) که بهشت از آنهاست که در راه خدا کارزار کنند بکشند و کشته شوند . وعده خداست که در تورات و انجیل و قرآن عهده از محقق است و کیست که به پیمان خویش از خدا وفادارتر باشد و به معامله خویش که انجام داده اید شادمان باشید که این کامیابی بزرگ است اینجانب سرباز امام خمینی ابراهیم نیکو کلام فرزند علی دارای شناسنامه 9677صادره از قم متولد 1339وصیت می کنم در صورتی که کشته شدم مرا در وطنم خاک کنید (کشته شدن در راه خدا آرزوی ماست و از کشته شدن هیچ ترسی ندارم ).

به پدر و مادرم بگوئید در صورتی که خدمت امام خمینی رسیدند سلام مرا به امام برسانند و پدرم از جانب من دستهای امام را ببوسد و به صورت خود بکشد . پدر جان یکی از دوستانم مبلغی پول به من بدهکار است و من به او بخشیدم امیدوارم که این اجازه را به من داده باشید و پولهای مرا که در خانه و بانک دارم و به اجازه شما به بنیاد مستضعفین واریز نمایند تا در راه خدا خرج شود در پایان از شما پدر و مادر عزیز و تمام دوستان و آشنایان خداحافظی می کنم و امیدوارم که اگر از من ناراحتی دارند مرا ببخشند.        

 درود بر رهبر انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی و مرگ بر تمام دشمنان اسلام و قرآن و امام خمینی .