تاریخ : پنجشنبه 04 تير 17:47 کد خبر : 1080

مراسم غبارروبی مزار 11 شهید هفتم تیرماه در قم برگزار می شود


مدیرکل بنیادشهید وامور ایثارگران قم گفت: همزمان با سی و چهارمین سالگرد شهادت شهدای حادثه تروریستی هفتم تیر سال 60 ، مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای هفتم تیر به همراه تجلیل از مقام شامخ این شهدای بزرگوار در قم برگزار می شود.

خبرحماسه؛ به نقل از ایثار قم: سردار سید جواد هاشمی افزود: همزمان با سالگرد شهادت دکتر شهید بهشتی و 72تن از یاران باوفای ایشان در گلزار شیخان و حرم مطهر حضرت معصومه (س) مراسم عطر افشانی و غبار روبی با حضور خانواده های معظم شهدای هفتم تیر، مردم شهید پرورو جمعی از مسوولان استان قم برگزار می گردد.
وی ادامه داد: در این مراسم حاضران ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر ماه که در دفتر حزب جمهوری اسلامی اتفاق افتاد و منجر به شهادت شهید بهشتی و 72تن از یاران ایشان گردید ، مزار این شهدا در قم عطر افشانی و گلباران می شود. وی اضافه کرد: هم اکنون 11شهید حادثه تروریستی هفتم تیر ماه در قم مدفون هستند که 9 شهید ازجمله شهیدان محمد کاظم دانش، علی هاشمی سنجانی، محمدعینی، عماد کریمی بیژنی ،سید نور اله طباطبائی نژاد، محمد حسین صادقی، میر بهزاد شهریاری، سید فخرالدین رحیمی، عبدالوهاب قاسمی در شیخان مدفون هستند.
وی شهید غلامحسین حقانی را از شهدای قم ذکرکرد و افزود: همچنین مزار دو شهید دیگر محمد علی منتظری و دیالمه در حرم مطهر حضرت معصومه (س) است که با حضور خادمان به شهدا گلباران می شود.
 از دیگر برنامه های این روز که با مشارکت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار می شود ، مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر ماه با سخنرانی حجت الاسلام حاجی صادقی همزمان با شنبه ششم تیر ماه و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری هفتم تیرماه است که هر دو مراسم در شبستان حضرت امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) ساعت 22برگزار می شود.


منبع : ایثار قم


مراسم     شهدای هفتم تیر     غبارروبی     سردار هاشمی     قم                        


chapta