تاریخ : پنجشنبه 28 آبان 16:21 کد خبر : 1150

بیست و دومین یادواره سردار سرلشگر پاسدار مهدی زین الدین، سرداران و 6000 شهید استان قم برگزار شد.


بیست و دومین یادواره سردار سرلشکر شهید مهدی زین‌الدین، سرداران و 6000 شهید استان قم چهارشنبه شب با حضور مسئولان، علما و اساتید حوزه، بسیجیان و خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در مجتمع امام خمینی (ره) قم برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز گردید و در ادامه مجید تال یکی از شاعران جوان و آیینی کشورمان اشعاری در رثای شهیدان گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس خواند.

پس از آن،‌ سردار غلام‌رضا احمدی فرمانده سپاه علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) ضمن خیر مقدم به حضار و میهمانان جلسه از مسئولین فرهنگی استان قم برای زنده کردن یاد و نام شهدا تشکر کرد. وی گفت: همان‌طور که رهبری فرمودند شهید زین الدین از اسوه‌های هشت سال دفاع مقدس بودند و در این استان از این شهید بزرگ با عظمت نام برده می شود.

سردار احمدی افزود: این تکریم‌ها گویای زنده بودن نام شهدا است و باید از کسانی که عَلَم ادامه راه شهدا را بر دوش دارند قدردانی کرد.

فرمانده سپاه علی‌بن‌ابی‌طالب(ع)با اشاره به این‌که رزمندگان ما امروز از پشت دیوارهای شهرهای بزرگ کشور تا هزاران کیلومتر در قلب جبهه استکبار پیش رفته و مبارزه می‌کنند گفت: شهدای مدافع حرم ما نشان می‌دهند که عملاً نام و رسم شهیدان زنده است و خدا را شاکریم که امروز همان شعله‌های دفاع از این ملت که در سینه زین الدین‌ها می‌جوشید در سینه ملت ما زنده است.

در ادامه این یادواره سردار سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جایگاه حاضر شد. وی که به عنوان سخنران جلسه به این مراسم دعوت شده بود گفت: این شهیدان عزیز و سردار شهید مهدی زین الدین، اسطوره جاودانه و فراموش نشدنی آن‌ها، منشا عزت، آبرو، حیثیت، منزلت و اقتدار ما تا ابد و ستاره های پرفروغی هستند که هرگز غروب نمی‌کنند.

وی بیان کرد: در تاریخ افرادی وجود دارند که مسیر سرنوشت ملت‌ها را تغییر می‌دهند و به آن‌ها استقلال و آبرو می‌بخشند و پایه های یک تمدن را شکل می دهند. شهیدان ما و به خصوص گوهرهای گرانقدری از میان آن‌ها که برجستگی‌های فوق‌العاده‌ای داشتند، از این دسته هستند.

 در این مراسم باشکوه، صادقی استاندار قم، حجه اسلام و المسلمین سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجه الاسلام و المسلمین اعرافی امام جمعه موقت قم، امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولین استانی حضور داشتند.

جلسه با روضه‌خوانی مداح اهل‌بیت(ع) حاج سید علی حسینی‌نژاد به پایان رسید.

 

م


منبع : hamaseh17.ir
کد خبرنگار : 14


یادواره     شهید زین الدین     قم     6000 شهید     سردار سلامی                        


chapta