تاریخ : یکشنبه 15 آذر 12:48 کد خبر : 1163

خاطرات غلامرضا رهبر کتاب شد


کتاب «نیمه پنهان ماه» ۲۳ خاطرات شهید غلامرضا رهبر به روایت همسر شهید است که از سوی انتشارات روایت فتح منتشر شده است.

خبرحماسه؛ به نقل از خبرگزاری دانشجو: زندگی‌نامه روایی شهیدغلامرضا رهبر خبرنگار دوران دفاع مقدس تحت عنوان «نیمه پنهان ماه» در ۷۲ صفحه براساس خاطراتی از فریبا انصاری همسرشهید توسط ابوالفضل طاهرخانی تألیف و در موسسه روایت فتح منتشر شد.

 

این کتاب که خاطرات و روایات آن توسط محققین روایت فتح مصاحبه و گردآوری شده بود، توسط نویسنده در طول چهار ماه در قالب روایی با  نثری روان و خواندنی تالیف شده است.

 

ابوالفضل طاهرخانی که حدود ده اثر در زمینه داستانی و زندگی نامه داستانی تالیف کرده است در مورد این خبرنگار شهید اظهار داشت: غلامرضا رهبر خبرنگار دوران دفاع مقدس، در طول دوران جنگ تحمیلی در حرفه خبرنگاری اعم از گزارشگری و گویندگی رادیو و تلویزیون در مناطق مختلف جنگی حضور فعال و چشمگیری داشته است.

 

وی پس از مدتی به عنوان نماینده صدا و سیما در قرارگاه کربلا و خاتم الانبیا  علاوه بر حضوری فعال در حرفه خبرنگاری در مناظق جنگی، در هماهنگی و پوشش خبری مناطق عملیاتی نیز نقش موثری داشت.

 

بیشتر مطالب روایی این کتاب بر اساس خاطرات مستند همسرشهید نوشته شده است و بخشی نیز بر اساس خاطرات مادر و برادر و همرزمان شهید در قالب روایت همسر شهید تدوین گردیده که این تکنیک  علاوه بر اینکه باعث وحدت بخشی روایت و پیرنگ شده، توانسته  است بخش مهمی از مستندات زندگی این خبرنگار شهید را در این قالب روایی نشان دهد تا خواننده با ابعاد بیشتری از زندگی او آشنا شود.

 

شهید غلامرضا رهبر در طول دوران دفاع مقدس به عنوان یک خبرنگار فعال که در حرفه خود مهارت داشت توانست در مناطق زیادی از جمله عملیات کربلای 4 و 5 اسکله الامیه، بیت المقدس، آزادی سوسنگرد، والفجر هشت، شکست حصر آبادان، مناطق عملیاتی غرب و سایر مناطق حضوری فعال داشته باشد.

 

این کتاب با تیراژ 1100 نسخه و با قیمت 4000 تومان توسط انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است.

 






chapta