تاریخ : یکشنبه 15 آذر 13:43 کد خبر : 1166

مراسم بزرگداشت غضنفر رکن آبادی در قم برگزار می شود


مرحوم دکتر غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان بود که در حادثه منا جان خود را از دست داد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در قم گفت: مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر رکن آبادی با حضور مسئولان استانی و کشوری در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

خبرحماسه؛ به نقل از فردونیوز:حمید مکارم بعد از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان که در حادثه منا جان خود را از دست داد، اظهار داشت: این مراسم روز دوشنبه ۱۶ آذرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه آقای رکن آبادی متولد شهر مقدس قم بوده و تربیت یافته در فضای معنوی و دینی قم است، جمعی از دوستان و بستگان ایشان به همراه نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی تصمیم گرفتند مراسم یادبود باشکوهی در زادگاه او یعنی شهر مقدس قم برگزار کنند.

مکارم، افزود: نمایندگی وزارت امور خارجه در قم به همراه بسیج مستضعفین، استانداری، شهرداری، سازمان حج و زیارت و سایر نهادهای استان در برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر رکن آبادی مشارکت خواهد داشت.

وی با اشاره به رفاقت ۳۰ ساله خود با این دیپلمات بسیجی، اضافه کرد: مرحوم رکن آبادی در طول زندگی پر افتخار خود بار‌ها چه در جبهه‌های جنگ تحمیلی و چه در صحنه مقاوت لبنان تا مرز شهادت پیش رفت و نهایتا در مقدس‌ترین زمان و مکان یعنی همزمان با عید قربان در سرزمین وحی به فرجامی نیکو نایل آمد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در قم با تأکید بر ضرورت معرفی شخصیت اخلاقی و حرفه‌ای مرحوم رکن آبادی به نسل جوان، افزود: سفیر سابق کشورمان در لبنان، در عرصه دیپلماسی چنان عمل کرد که حقیقتا می‌توان او را الگویی مثال زدنی از خدمتگزاری خالصانه و مقتدرانه در دفاع از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نسل آینده معرفی کرد.

مکارم، ادامه داد: قطعا مردم متدین و قدر‌شناس استان قم با حضور یکپارچه خود در این مراسم از مقام و منزلت این مهاجر الی الله تجلیل خواهند کرد و موجبات تسلی بازماندگان را فراهم خواهند آورد.

 






chapta