تاریخ : یکشنبه 11 بهمن 14:57 کد خبر : 1218

برگزاری مهمانی لاله ها در 72 گلزار شهدای استان قم


سردار هاشمی با اشاره به برنامه‌های کمیته ایثارگران بنیاد شهید در ایام دهه فجر گفت: در دهه فجر، ویژه‌برنامه «میهمانی لاله‌ها» با حضور مردم شهیدپرور قم و مسئولین استانی در ۷۲ گلزار شهدای شهری و روستایی استان قم برگزار می‌شود.

سردار هاشمی با اشاره به برنامه‌های کمیته ایثارگران بنیاد شهید در ایام دهه فجر گفت: در دهه فجر، ویژه‌برنامه «میهمانی لاله‌ها» با حضور مردم شهیدپرور قم و مسئولین استانی در ۷۲ گلزار شهدای شهری و روستایی استان قم برگزار می‌شود.

خبرحماسه؛ به نقل از فردونیوز:سردار سیدجواد هاشمی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم امروز (10 بهمن) در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، عنوان کرد: بزرگداشت دهه فجر صرفا یادآور حوادث ایران در گذشته نیست، بلکه بزرگداشت ارزش‌هایی است که بنای انقلاب را برپا داشته است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اظهار داشت: مقام معظم رهبری (مد ظله) در سخنان خود فرمودند: «دهه فجر سرآغاز طلوع اسلام و خواستگاه ارزش‌های اسلامی و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا می‌سازد»، همچنین پیام اخیر رهبری به جوانان اروپا و آمریکا در ادامه همان سخن قبلی است.

سردار هاشمی افزود: در این پیام، با هشیاری و تیزبینی رهبر انقلاب اسلامی (مدظله)، هم ارزش‌های اسلامی تبلیغ شده است و هم دولتمردان غربی و رهبران سیاسی غرب مورد تعدی  و بی اعتمادی واقع شده اند و موج جدیدی در ملت‌ها ایجاد شده است.

وی یادآور شد: جوانان غرب تا قبل از پیام رهبری، دین اسلام را از میان امواج عده ای استعمارگر می‌دیدند که به دنبال چپاول منابع کشورهای اسلامی بودند، اما امروز با دقت بیشتری به دین اسلام توجه دارند.

دهه فجر باید گفتمان انقلاب اسلامی را در پیش داشته باشد

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تصریح کرد: ما در دوران معاصر به گفتمان انقلاب اسلامی و انسجام درونی خود اهتمام می‌ورزیم و اگر هم اختلاف سلیقه ای در سیاست داشته باشیم، این اختلاف باعث نمی شود که به منافع ملی خود آسیبی وارد کنیم.

هاشمی با بیان این که دهه فجر باید گفتمان انقلاب اسلامی را در پیش داشته باشد، تأکید کرد: امروز انقلاب اسلامی به گفتمانی تبدیل شده است که هویت شناخته شده ای یافته است و نسل جدید بر آن صحت و اذعان دارد.

وی عنوان کرد: برخی عناصر اصلی گفتمان از جمله ولایتمداری، عدالت‌خواهی، آزادی‌خواهی، کرامت‌جویی، ایثار و از خود گذشتگی است که ملت فهیم در طول این 37 سال به منصه ظهور گذاشته اند.

دهه فجر آغاز طلوع اسلام است

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با بیان این که دهه فجر آغاز طلوع اسلام است، اظهار داشت: استان قم بیش از صد شهید در انقلاب اسلامی داده است و امروز به برکت خون شهداست که مملکت ما در برابر دشمن ایستاده است و دشمن جرأت دست درازی به این مرز و بوم را ندارد.

هاشمی تصریح کرد: تا زمانی که ملت ایران با فرهنگ جهاد و شهادت عجین است و اتحاد خود را حفظ کرده است، دشمنان ایران و اسلام جرأت تعدی به کشورما را ندارند.

وی ادامه داد: کشور ما دارای رهبری است که همچنان راسخ ایستاده است و هدایت و سکان داری این مملکت را در میان موج‌های مختلف به عهده گرفته است.

ویژه‌برنامه «میهمانی لاله‌ها» در 72 گلزار شهدای استان قم برگزار می‌شود

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به این که ستاد‌های دهه فجر رونق گرفته است، گفت: استان قم نیز به عنوان شاخص در کشور، بحث کمیته ایثارگران با حضور 26 عضو را در دهه فجر دنبال می‌کند.

هاشمی با بیان این که 72 گلزار شهداء در سطح استان داریم، عنوان کرد: در ایام دهه فجر ویژه‌برنامه «میهمانی لاله‌ها» با حضور مردم شهیدپرور قم و مسئولین استانی در 72 گلزار شهری و روستایی استان قم برگزار می‌شود.

وی افزود: ویژه برنامه «میهمانی لاله ها» در روز پنج شنبه (15 بهمن) ساعت 15 برگزار می‌شود که برنامه‌های متنوع از جمله غبارروبی و عطرافشانی مزار شهداء، خاطره گویی خانواده شهدا و همرزمان شهدا در گلزار‌های شهداء برگزار می‌شود، همچنین در گلزارهای شاخص استان، برنامه‌های ویژه ای اجرا می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم یادآور شد: مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای طیب و طاهرو گلزار شهدای سلفچگان با حضور استاندار و مسئولین استانی به صورت نمادین برگزار می‌شود.

هاشمی با بیان این که ایستگاه‌های صلواتی در مسیر راهپیمایی مردم در «میهمانی لاله ها» دایر است، گفت: یکی از برنامه‌های ویژه کمیته ایثارگران، دیدار با آزادگان سیاسی زندان‌های پهلوی است که در ایام دهه فجر صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در ایام دهه فجر، مباحث ایثار و شهادت در مساجد محلات تبلیغ می‌شود تا نسل سوم و چهارم ملت ما با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

یادواره هزار شهید دانش‌آموز در قم برگزار می‌شود

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم بیان کرد: دانش آموزان مدارس در برنامه میهمانی لاله‌ها حضور خواهند داشت تا بدانند که این نهضت و پایداری بیداری اسلامی که در کشور ما حاکم است، از برکت خون شهدایی است که در این راه گام برداشتند.

هاشمی با اشاره به این که یادواره هزار شهید دانش آموز در روز 14 بهمن برگزار می‌شود، گفت: این یادواره با همکاری آموزش و پرورش و حضور دانش آموزان و کارکنان آموزش و پرورش و خانواده شهداء در مجتمع حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که 22 بهمن به عنوان روز انقلاب و 22 اسفند به عنوان روز شهید نامگذاری شده است، عنوان کرد: یکی از پیشنهادات کمیته ایثار این است که از روز 22 بهمن تا روز 22 اسفند پیوندی برقرار شود و ویژه برنامه‌هایی با محتوای «انقلاب اسلامی و شهداء» برگزار شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با بیان این که در همه مدارس، زنگ ایثار در روز 12 بهمن به صدا در می‌آید، اظهار داشت: صدا وسیما از طریق زیرنویس برنامه‌های بنیاد شهید در دهه فجر را اعلام می‌کند.






chapta