تاریخ : چهارشنبه 18 فروردين 16:08 کد خبر : 1269

یادواره 150 شهید شهرک شهدای قم برگزار می شود


یادواره سردار شهید جعفر حیدریان و 150 شهید شهرک شهدای قم با عنوان "مردان آسمانی"، روز یکشنبه 22 فروردین در مسجد امام موسی بن جعفر(ع) این منطقه برگزار می شود.

خبرحماسه؛ به نقل از فردونیوز:یادواره سردار شهید جعفر حیدریان و 150 شهید شهرک شهدای قم، برای چندمین سال متوالی به همت ستاد برگزاری یادواره برگزار می گردد.
در این مراسم که روز یکشنبه 22 فروردین بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام موسی بن جعفر(ع) برگزار می شود، حجت الاسلام ماندگاری رئیس موسسه روایت سیره شهدا به ایراد سخن خواهد پرداخت.
خاطره گویی، نوحه خوانی، گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و تقدیر از تعدادی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران بخش هایی از این مراسم خواهد بود.
در شهرک شهدای قم جمع کثیری از خانواده های معظم سرداران و رزمندگان شهید دوران دفاع مقدس، جانبازان و آزادگان سرافراز و فرماندهان نام آور و رزمندگان دلاور سال های حماسه و ایثار سکونت دارند.
حضور مقام معظم رهبری در منزل شهیدان کارکوب زاده در سفر استانی سال 1389 به قم، از بزرگترین افتخارات این محله محسوب می شود؛ شهرک شهدا در ضلع غربی میدان شهید محلاتی و محل تقاطع با بلوار 15 خرداد قرار دارد.
پاسدار شهید جعفر حیدریان از رزمندگان دلاور روستای فردوی قم و از همرزمان فرماندهان شهیدی چون شهید صیاد شیرازی بود که قبل از تشکیل لشکر 17، فرماندهی واحد عملیات تیپ 17 امام علی بن ابی طالب(ع) و محور تپه چشمه را در منطقه فتح المبین بر عهده داشت؛ وی در دوم فروردین سال 61 در سن 26 سالگی، بر اثر اصابت تیرهای دشمن متجاوز بعثی در محور تپه چشمه به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از تشییع باشکوه در قم، در گلزار شهدای شیخان خاکسپاری شد.

 






chapta