تاریخ : چهارشنبه 08 ارديبهشت 16:15 کد خبر : 1278

یادواره شهید صادقی و شهدای روستای بیدهند در قم برگزار می شود


یادواره شهید اسماعیل صادقی، شهدای شجره صالحه و 53 شهید روستای بیدهند، روز جمعه 10 اردیبهشت در مسجد امیرالمومنین(ع) قم برگزار می شود.

یادواره شهید اسماعیل صادقی، شهدای شجره صالحه و 53 شهید روستای بیدهند، روز جمعه 10 اردیبهشت در مسجد امیرالمومنین(ع) قم برگزار می شود.

خبرحماسه؛ به نقل از فردونیوز:احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار قم در دیدار با خانواده معظم شهید اسماعیل صادقی با اشاره به نوع مدیریت این شهید عزیز در جبهه گفت: نوع مدیریت و فرماندهی شهید صادقی در ستاد لشکر 17 و تعامل با پشتیبانی جبهه و جنگ، نشانگر همت و خستگی ناپذیری وی در اقدام و عمل به هنگام بود.
وی با بیان اینکه اگر نیم نگاهی به نوع مدیریت فرماندهان دلاوری چون شهید صادقی بیندازیم خیلی از گره های امروزی باز خواهد شد، افزود: امام عزیز با دم مسیحایی خود روحیه عاشورایی به کالبد امت بخشیدند تا اینکه جوانان برومندی همچون شهید زین الدین ها، صادقی ها و ... به عرصه جهاد و شهادت وارد شدند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، صبر و استقامت پدران و مادران شهدا را اجر نهاد و گفت: همه ما باید قدردان این استوانه های صبر و استقامت و بصیرت در جامعه باشیم و راه شهدا را ادامه دهیم.
در این دیدار که به مناسبت روز پدر و سی و یکمین سالگرد شهادت شهید صادقی برگزار شد، ابراهیم صادقی و ام کلثوم اسحاقی پدر و مادر بزرگوار شهید صادقی طی سخنانی حضور و محبت مسئولان استانی بخصوص همرزمان "اسماعیل" شهید را موجب دلگرمی خانواده و رضایت آن شهید بزرگوار دانسته و بر حراست از دستاوردهای خون شهیدان و ادامه راه آنان تاکید کردند.
حجت الاسلام علی صادقی برادر شهید صادقی نیز در این دیدار، با اشاره به اینکه دیدار با خانواده های معظم شهدا موجب خرسندی و رضایتمندی آنان بوده و تغییر ذائقه معنوی ایجاد می کند، گفت: مطمئنا خود شهدا ناظر هستند و به میهمانان خوش آمد می گویند و به یقین بازدید از خانواده های شهدا، همان زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه است.
وی به انس و علاقه شهید صادقی به فرمانده شهیدش، شهید مهدی زین الدین اشاره کرد و گفت: این دو بزرگوار مثل یک روح در دو بدن بودند و بعد از شهادت آقا مهدی در اواخر آبان 63، اسماعیل عزیز دیگر آرام و قرار نداشت.
برادر شهید صادقی همچنین از برگزاری یادواره شهید اسماعیل صادقی، 11 شهید شجره صالحه و 53 شهید روستای بیدهند، خبر داد و افزود: این یادواره روز جمعه 10 اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرباقری و نوحه خوانی علی مالکی نژاد، در مسجد امیرالمومنین(ع) واقع در خیابان شهیدان فاطمی(دورشهر) قم برگزار می شود.
یادآور می شود: پاسدار شهید اسماعیل صادقی رئیس ستاد لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع)، در اواخر اسفند سال 63 در عملیات بدر-جزیره مجنون- از ناحیه سر مورد اصابت گلوله های هواپیماهای دشمن قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستانی در تهران، هنگام تحویل سال 1364 به شهادت رسید.

 






chapta