تاریخ : چهارشنبه 26 خرداد 16:11 کد خبر : 1294

پیکر شش مداقع حرم در قم تشییع می شود


پیکر پاک 6 شهید مدافع حرم از لشکر فاطمیون و تیپ زینبیون و یک طلبه بسیجی در قم تشییع می‌شود.

خبرحماسه؛ به نقل از فردونیوز: پیکر پاک 6 شهید مدافع حرم از لشکر فاطمیون و تیپ زینبیون و یک طلبه شهید بسیجی بعد از ظهر چهارشنبه 26 خرداد در قم تشییع می‌شود.

پیکر این شهدای مدافع حرم پس از آیین ترتیل خوانی عمومی حرم حضرت معصومه (س) که با حضور اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، تشییع خواهد شد.

در این مراسم، پیکر پاک طلبه شهید احمد مکیان اهل آبادان و شهیدان قربان حسنی، حیدر شعبانی و صادق واحدی از لشکر فاطمیون و شهیدان سید اقبال و امجد حسین از تیپ زینبیون از حرم کریمه اهل بیت(س) تا چهار راه شهداء تشییع می‌شود.

پیکر پاک این شهیدان پس از مراسم تشییع و اقامه نماز میت توسط آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و امام جمعه قم، در قطعه 31 مدافعان حرم در بهشت معصومه(س) به خاک سپرده می‌شود.

بسیجی شهید احمد مکیان حافظ 23 جزء از قرآن کریم و طلبه مدرسه علمیه امام رضا(ع) قم بود.

شهید مدافع حرم مکیان اهل آبادان و از رزمندگان لشکر فاطمیون بود و به همین خاطر وصیت کرده در کنار همرزمان افغانستانی خود در قم به خاک سپرده شود.

طلبه شهید احمد مکیان بعد از پنج روز مجروحیت اول ماه مبارک رمضان در یکی از بیمارستان‌های سوریه به شهادت رسید.

در بخشی از وصیت‌نامه شهید آمده است:‌ از همه شما تقاضا دارم طوری عزاداری نکنید که موجب خوشحالی دشمنان شود، جشن بگیرید تا کوردلان بدانند ما سعادت را در شهادت می‌دانیم. اگر کسی از اهل فامیل و دوستان و آشنایان خدای نکرده گفت "فلانی رفت و ای‌کاش زنده بود و ..." به ایشان بگویید که "احمد جایش خوب است و شما فکری به حال خود کنید که هنوز جا مانده‌اید".

مراسم دیگری با عنوان وداع و تشییع پیکر مطهر شهید مکیان سه شنبه 25 خرداد در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان و مداحی هادی خادم الحسینی برگزار می‌شود.

 






chapta