تاریخ : چهارشنبه 14 مهر 17:45 کد خبر : 1321

شناسایی پیکر مطهر 20 شهید تازه تفحص شده


فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از شناسایی پیکر ۲۰ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس خبر داد.

خبرحماسه؛ به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس: فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از شناسایی ۲۰ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس و تحویل آنها به خانواده، در ماه محرم خبر داد.

سردار سیدمحمد باقرزاده در آئین استقبال از ۷۸ شهید دوران دفاع مقدس در مرز شلمچه، اظهار کرد: در مرحله نخست و با اقدامات اولیه تاکنون ۲۰ شهید تازه تفحص شده شناسایی شدند که طی روزهای آینده به خانواده آنها اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: این شهدا با اولویت در ماه محرم به خانواده‌هایشان تحویل داده می‌شوند تا مراسم تشییع و خاکسپاری انجام شود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از تشییع سایر شهدا تفحص شده تا پایان ماه صفر سال جاری خبر داد و گفت: سایر شهدا نیز در طول ماه محرم و صفر شناسایی می‌شوند و تلاش می‌شود، در پایان ماه صفر دیگر شهدا اعم از شهدای شناسایی شده و گمنام در سراسر کشور تشییع شوند.

وی با اشاره به ادامه داشتن کار تفحص در عراق، گفت: کار با جدیت در حال انجام است و آنچه تاکنون انجام شده با حمایت وزارت دفاع، عشایر، مردم و مسئولان عراقی انجام شده و امیدواریم ادامه داشته باشد.

سردار باقرزاده مدت زمان سه سال را برای پایان تفحص در عراق اعلام و اظهار کرد: برنامه سه ساله‌ای برای رساندن کار به نقطه قابل قبول تعریف شده است و در تلاش هستیم بنا به دستور رییس ستادکل نیروهای مسلح کار را با قدرت بیشتر و طی سه سال به سرانجام مطلوبی رسانیم.

وی در ادامه عنوان کرد: بخشی از این ۷۸ شهید دوران دفاع مقدس در سال ۶۱ شمسی به شهادت رسیده بودند که پیکر ۲۴ شهید در منطقه زبیدات کشف شد و سایر پیکر های مطهر در شرق دجله، جزیره مجنون، ام الرصاص و روطه کشف شدند.

پنج هزار شهید مفقودالاثر باقی مانده است

سردار باقرزاده اظهار داشت: بیشترین تمرکز برای تفحص شهدا در کشور عراق در محور فاو، مجنون، جرایدو اروند است. هنوز پنج هزار شهید دیگر در کشور مفقودالاثر هستند.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده طی برنامه سه ساله باید این شهدا تفحص شوند. برای تسریع در کار تفحص شهدا باید دولت کمک کند.

 






chapta