تاریخ : یکشنبه 01 مرداد 17:10 کد خبر : 1385

45 گلزار شهدا در قم ساماندهی شده است


مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: قم دارای 77 گلزار شهدا است، که از این تعداد 45 گلزار ساماندهی و از بین گلزارهای ساماندهی شده 20 گلزار روستایی به بخشداران و دهیاران و یک گلزار شهری به شهرداری تحویل شده است.

خبرحماسه؛ به نقل از قم نیوز:سید جواد هاشمی گفت: نگهداری و مرمت 21 گلزار ساماندهی شده استان به شهرداری،‌ بخشداران و ‌دهیاران واگذار شده است.

وی افزود: قم دارای 77 گلزار شهدا است، که از این تعداد 45 گلزار ساماندهی و از بین گلزارهای ساماندهی شده 20 گلزار روستایی به بخشداران و دهیاران و یک گلزار شهری به شهرداری تحویل شده است.

هاشمی اضافه کرد: این گلزارها شامل 9 گلزار در بخش کهک، ‌سه گلزار در بخش سلفچگان، هفت گلزار در بخش خلجستان و یک گلزار بخش جعفرآباد و یک گلزار در بخش مرکزی (گلزار سوم خرداد) است.

مدیرکل بنیاد بیان داشت: هنوز 24 گلزار ساماندهی شده استان که عمدتاً نیز در بخش مرکزی و شهر قم است،‌ بدلیل عدم همکاری  سازمان‌های مربوطه واگذار نشده و لذا همکاری بیشتر اوقاف و امور خیریه و شهرداری و در بخش‌ها و روستاها بخشداران و دهیاران را می‌طلبد.

هاشمی ادامه داد: این گلزارها در شهر قم شامل چهل اختران، ‌قبرستان نو، ‌وادی السلام، ‌شاهزاده سید علی، ‌بهشت معصومه(س)، ‌امامزاده ابراهیم، دو گلزار در بخش کهک از جمله گلزار ‌روستای فردو،‌ چهار گلزار در بخش خلجستان، ‌دو گلزار در بخش سلفچگان و یک گلزار در بخش جعفر آباد است.

وی افزود:‌ عدم رسیدگی به این گلزارها منجر می‌شود تا گلزارها با وجود هزینه زیاد برای ساماندهی بعد از مدتی بدلیل عدم رسیدگی دچار تخریب و فرسودگی شده و هزینه سنگینی برای مرمت بدنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری گلزارها به بخشداران و دهیاران و شهرداری‌ها به معنای سلب مسوولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران از گلزارها نیست، ‌بنیاد شهید نظارت بر روند رسیدگی به گلزارها را عهده دار است.

 




گلزار شهدا     سیدجواد هاشمی     بنیاد شهید     قم                            


chapta