تاریخ : دوشنبه 23 مرداد 17:27 کد خبر : 1400

زندگی نامه شهدای روحانی در قالب کتاب و مستند معرفی می شود


دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی استان قم از تهیه بانک جامع اطلاعاتی ویژه شهدای روحانی و تالیف سه کتاب و تهیه مستندهای مختلف ویژه این افراد یاد کرد و گفت: متخصری از زندگی‌نامه شهدای مدفون در قم در قالب سه جلد کتاب تهیه شده است.

خبرحماسه؛ به نقل از فردونیوز:علیرضا صادقی ظهر امروز در دیدار مسؤولان ستاد کنگره بزرگداشت شهدای روحانی استان قم با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد لطفی‌نیاسر مدیرکل صدا و سیمای استان قم با اشاره به اینکه ستاد کنگره شهدای روحانی در استان‌های مختلف با مسؤولیت امام جمعه دنبال می‌شود، ‌اظهار کرد: تا کنون 27 استان این کنگره را برگزار کرده‌اند؛ هر چند کنگره شهدای روحانی نیز در گذشته در قم برگزار شده اما جمعیت شهدای روحانی به اشتباه در این کنگره 100 نفر اعلام شده است.

وی اضافه کرد: نزدیک به 700 نفر از طلاب مدارس حوزه علمیه قم در دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند و بر اساس بررسی‌های انجام شده مجموع شهدای روحانی استان قم به هزار و 600 نفر رسیده که هزار و 200 نفر از آنها بومی استان قم هستند.

دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی استان قم از تهیه بانک جامع اطلاعاتی ویژه شهدای روحانی، دیدار با 80 درصد از خانواده‌های شهدای روحانی و تهیه مستندهای مختلف ویژه این افراد به عنوان بخشی از دستاوردهای این ستاد یاد کرد و گفت: متخصری از زندگی‌نامه شهدای مدفون در قم در قالب سه جلد کتاب تهیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: ادارات کل و نهادهای مرتبط در ستاد کنگره شهدای روحانی استان قم حضور دارند تا بتوانند با حمایت‌های خود در برگزاری مطلوب‌تر این کنگره مشارکت کنند.

صادقی با اشاره به اینکه شهید آیت‌الله سعیدی نخستین شهید مجتهد انقلاب اسلامی است، مطرح کرد: امیدواریم بتوانیم به شیوه‌ای عمل کنیم تا اقشار مختلف جامعه به ویژه طلاب با شهدای روحانی آشنایی لازم را داشته باشند و از این افراد در امور مختلف زندگی خود الگوبرداری کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در معرفی شهدای روحانی نقش نخست را دارند، تصریح کرد: فرصت‌هایی در استان قم وجود دارد که امیدواریم بتوانیم از این فرصت‌ها در راستای تامین بسترهای مورد نیاز کنگره شهدای روحانی استان قم استفاده کنیم.

1200 شهید روحانی متولد در استان قم

جانشین مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم نیز با بیان اینکه هزار و 200 شهید روحانی متولد استان قم هستند، گفت: ستاد کنگره بزرگداشت شهدای روحانی از بیش از چهار سال گذشته فعالیت خود را دنبال کرده است.

حجت‌الاسلام احمد ولی‌زاده ظهر امروز در دیدار مسؤولان ستاد کنگره شهدای روحانی استان قم با حجت الاسلام والسملمین محمد لطفی‌نیاسر مدیرکل صدا و سیمای استان قم با اشاره به اینکه نخستین کنگره گرامیداشت شهدای روحانی در اراک برگزار شده است، اظهار کرد: استان قم بیش از هزار و 600 روحانی شهید را به خود اختصاص داده به همین علت برگزاری کنگره ویژه شهدا در این استان نیازمند زمان بوده است.

وی با بیان اینکه هزار و 200 نفر از شهدای روحانی مذکور متولد استان قم هستند، اضافه کرد: ستاد کنگره بزرگداشت شهدای روحانی از بیش از چهار سال گذشته فعالیت خود را دنبال کرده و طی ماه‌های اخیر برنامه‌های اجرایی مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است.

جانشین مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن‌ابیطالب(ع) خاطرنشان کرد: آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، سید مهدی صادقی استاندار قم و حجت‌الاسلام والمسلمین حسن اکبری مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن‌ابیطالب(ع) از جمله اعضای ستاد کنگره بزرگداشت شهدای روحانی استان قم هستند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف استان قم باید در برگزاری کنگره شهدای روحانی استان مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صدا و سیمای استان قم در راستای انعکاس و اطلاع‌رسانی این کنگره استفاده کنیم.

ولی‌زاده با تاکید بر اینکه حفظ روحیه ایثار و شهادت به عنوان یکی از اولویت‌های مهم جامعه مطرح است، عنوان کرد: برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های مختلف ویژه شهدا در تحقق این هدف بسیار تاثیرگذار است.

جانشین مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن‌ابیطالب(ع) بر لزوم توجه به اقشار مختلف به سیره زندگی شهدای تاکید کرد و گفت: اگر بتوانیم سیره زندگی این بزرگواران را در جامعه ترویج دهیم بسیاری از مشکلات رفع می‌شود چرا که اخلاص، تقوا، صداقت، ایمان و تبعیت از ولایت به عنوان شاخصهای اصلی سیره زندگی آنها مطرح است.

معرفی شهدای شاخص روحانی در قالب مستند

مدیرکل صدا و سیمای استان قم نیز از تهیه سریال‌های محتوایی در قم یاد کرد و گفت: برخی از شهدای شاخص روحانی منشا وحدت و هم‌بستگی بوده‌اند که می‌توانند در قالب مستندی به اقشار مختلف مردم معرفی شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد لطفی‌نیاسر ظهر امروز در دیدار با مسؤولان ستاد کنگره شهدای روحانی استان قم با اشاره به اینکه صدا و سیمای استان قم از ظرفیت‌های مختلف خود برای برگزاری و انعکاس مطلوب کنگره شهدای روحانی استان استفاده می‌کند، اظهار کرد: مجموعه‌های مختلف باید در راستای برگزاری مطلوب این کنگره مشارکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای معرفی شهدای شاخص روحانی باید برنامه جامعی دنبال شود، اضافه کرد: در کنگره شهدای روحانی استان قم می‌توانیم شهدای شاخص روحانی دیگر استان‌ها را معرفی کنیم و این کنگره را در سطح ملی ارتقاء داده و هم‌بستگی و هم‌افزایی استان‌ها را در این کنگره به نمایش گذاریم.

مدیرکل صدا و سیمای استان قم خاطرنشان کرد: مجموعه تلویزیونی سپاه امام علی بن‌ابیطالب(ع) تا کنون فعالیت‌هایی را در عرصه ایثار و شهادت داشته است، این مجموعه می‌تواند در میزان توان خود با مشارکت اداره‌کل صدا و سیمای استان قم در راستای تولید مستندها و گزارش‌های تصویری گام بردارد، معرفی شهدا در قالب مستندهای کوتاه تاثیرگذار است و باید دنبال شود.

وی از تهیه سریال‌های محتوایی در قم یاد کرد و گفت: برخی از شهدای شاخص روحانی منشا وحدت و هم‌بستگی بوده‌اند که می‌توانند در قالب مستندی به اقشار مختلف مردم معرفی شوند.

لطفی‌نیاسر با اشاره به اینکه مجموعه‌های مختلف فرهنگی استان می‌توانند در معرفی شهدا با استفاده از قالب‌های مختلف هنری مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: هر چند تا کنون برخی از شهدای شاخص استان مورد توجه قرار گرفته‌اند اما در معرفی شهدا با استفاده از قالب‌هایی همانند مستند خلأهایی وجود دارد که این خللأ باید با مشارکت بخش‌های مختلف پر شود.

وی با بیان اینکه سیره زندگی شهدا می‌تواند در قالب تئاترهای نمایشی نیز به مردم ارائه شود، خاطرنشان کرد: نیروهای لشکر امام علی بن‌ابیطالب(ع) همیشه در خط مقدم حضور داشتند به همین علت شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده‌اند که مردم باید با این شهدا آشنا باشند.

مدیرکل صدا و سیمای استان قم یادآور شد: نگاه آیندگان نسبت به گذشتگان غبارآلود و بدون اطلاع است به همین علت نمی‌توانیم آنها را سرزنش کنیم که چرا تا کنون نتوانسته‌ایم به شیوه مطلوبی گذشته را به آنها معرفی کنیم.




شهدای روحانی     کتاب شهدا     حجت الاسلام محمد لطفی     قم                            


chapta